Da li ste znali da predstava Muškarčine ovog aprila obeležava svoje jubilarno 100. izvođenje?

Da li znate koliko je retka pojava u stvaralaštvu dokumentarnog i nekomercijalnog teatra proslavljanje 100. izvođenja?

Ovim povodom Reflektor teatar 25. aprila u Bitef teatru okuplja 100 uspešnih i ostvarenih muškaraca u Srbiji danas i tako želi da pošalje poruku poruku o važnosti promocije pozitivnih vrednosti i značaju koji kultura ima u edukaciji građana

Prave muškarce, osim u teatru 25. aprila, možete sresti na izložbama i koncertima. Karlo Zagorac – multimedijalni umetnik, Nikola Janković – muzičak i dizajner zvuka, Vuk Vučković – slikar, su umetnici i pravi muškarci i zato imaju ozbiljne savete za mladiće u Srbiji danas.

Karlo Zagorac, multimedijalni umetnik

Karlo Zagorac
Karlo Zagorac

Pravi muškarac zna da može biti 100 puta bolja verzija sebe i teži ka tom cilju. Tokom mog odrastanja uzor mi je bio očuh, mada ga nikada tako nisam zvao, jer i njemu je smetalo taj naziv on je bio kao sinonim za lošeg muškarca. Zvao sam ga Ćale, to je bio sinonim za šmekera punog ljubavi prema svoj deci, pun razumevanja za naša interesovanja. Vrlo hrabar i pravedan, nadasve jako zabavan. On mi je uzor i na osnovu tog modela se i ja danas ponašam danas prema jednom predivnom dečaku kome nisam biološki otac. Trudim se da budem još bolja verzija mog uzora i prenesem ljubav dalje. Teško je biti pravi muškarac u Srbiji danas, lakše je biti sve ostalo. Pravi muškarac mora da ide težim putem, jer je lakši za kukavice.

Poruka dečacima: Svakome bih poručio da više puta pročita pesmu ,,Ako” od Radjarda Kiplinga. Tamo je sve što je potrebno budućem pravom muškarcu kao savet.

Nikola Janković, muzičar i dizajner zvuka

Nikola Janković
Nikola Janković

Pravi muškarac može 100 puta da pokloni trenutak pažnje, al’ da ne broji. Pošto tokom odrastanja nije bilo muškaraca u blizini, odgajale su me vučice. Za to sam im beskrajno zahvalan, jer su mi bile i primer i stub oslonac. Muške uzore sam, ipak, tražio u likovima iz priča koji su iz svojih života izbrisali nespokojstvo, nesigurnost i laž, a svako svoje putovanje započinjali hrabrošću. Kada je u čitavom svetu konačno došlo do intenzivne emancipacije žena, onaj ratnik i vojnik, koji i dalje visi uramljen iznad babinog goblena na teveu sa katodom, oslobođen je apsolutne moći. Tada je, očekivano, doživeo tešku krizu identiteta. Pošto je domaće zadatke često zanemarivao, radne navike nije dovoljno trenirao, a kultura mu je na tankom ledu, jednačina je jasna. Biti pravi znači biti onaj koji je ostvaren. Dakle, stabilna plata, jak biceps, besna kola, dobra riba, kredit za stan, plazma teve s dijagonalom bar 52 inča.

Poruka dečacima: Da preuzmu odgovornost za sva svoja (ne)dela. Da se aktivno suočavaju s realnošću. U tome pomaže izmeštanje iz udobnosti porodičnog okruženja. Da maštaju, ali i da budu uključeni – u sve osim brojne ekrane. Da obavezno slušaju pank, ali da uz to poštuju kevu. Da se igraju rata, ali da veruju u ljude. Da sami odluče šta je za njih dobro i da budu pametniji nego što im je to sistem priznao.

Vuk Vučkovič, slikar

Vuk Vuković
Vuk Vuković

Pravi muškarac može bar 100 puta da ode u pozorište, da zasadi drvo, da kaže “volim te”, da posluša savet žene, da se popne na vrh planine, da bude dobar domaćin… Mislim da je porodica svakako najveći izvor uzora na početku, zatim nastavnici, treneri. Kasnije kako je svet postajao veći, uzori su se smenjivali često i nisu više bili celoviti. Bili su podeljeni po oblastima i uglavnom su to bili ljudi iz sveta umetnosti. Pravi muškarac: pre svega su to neke univerzalne vrline koje se ne odnose samo na muškarca u Srbiji, a ni na pol uopšte. Biti dobro biće, ne raditi ništa što bi planeti i ostalim bićima moglo da škodi. Biti svetski čovek, razmišljati van država, granica, rasa, pola, nacije.

Poruka dečacima: TV najbolje nemati, novine sa šokantnim naslovima zaobići. Skinuti se sa igrica i internet koristiti pamento. Putovati što više. Voditi zdrav život. Pronaći sebe i truditi se da budeš bolji čovek.

Događaj 100 za 100 podržali su Color Press Group, Color Media Communications, Ambasada države Katar i Advokatska kancelarija Sekulović