SUMNJIVO LICE

Preispitujemo zašto se mi večno smejemo Nušiću i zašto se ni posle 130 godina nismo promenili kao društvo.

Klasik srpske dramaturgije, ovde je polazna tačka za pričanje priče o promenama, koje se u Srbiji večito čekaju, a teško i sporo događaju… ali i predstava o genijalnosti i talentu pisca, koji je sve bolesti našeg, savremenog društva umeo da dijagnostifikuje još 1887. kada je ovaj (i za tadašnje pojmove: kontroverzni) komad napisao.

Ova verzija Sumnjivog lica jeste predstava po komadu, ali i o komadu Branislava Nušića, koji se nalazi na spisku obavezne lektire za učenike i učenice svih osnovnih škola u našoj zemlji.

Kao jedan od najigranijih i najpoznatijih komada u istoriji srpske dramaturgjie, Sumnjivo lice se u široj javnosti percipira kao laka, bezbrižna komedija. U ovoj postavci, postavlja se pitanje o kritičkom potencijalu ove komedije. Umesto lakoće i razbibrige, ova predstava tera vas da se zamislite: na koji način sistem prisvaja anti-sistemsku umetnost i kako kontroverzni, osporavani tekstovi na kraju postaju klasika, lektira za osnovnu školu?

Sumnjivo lice tretiramo kao politički komad, preispitujući da li se i u kojoj meri društvo promenilo od trenutka kada je napisan, pa do danas.

IZVINI NUŠIĆU

Koncept, režija i dizajn scene

Vojislav Arsić

Izvedbeni tekst i dramaturgija

 Milena Bogavac


Uloge

Scenski pokret: Andreja Kulešević; Dizajn scene i kostima: Ana Zarubica; Producentkinja: Aneta Goranović; PR i protokol: Marina Ugrinić; Dizajn: Sanja Drakulić; Video: Ivan Stojiljković; Fotografija: Jelena Janković; Community manager: Miloš Krneta; Koproducenti: Vera Jovanović, Zorana Parezanović; Organizator: Jovan Bulat; Asistentkinja produkcije: Bjanka Gabrić; Priprema za štampu: Marko Zuber; Dizajn svetla: Arijan Igić; Asistent muzike: Ivan Mirković

19. februar 2018. u 21 čas

Scena CZKD, Birčaninova 21 , Beograd

DOĐITE U POZORIŠTE

Rezervišite kartu preko telefona!

0603008886

Poziv - SMS - Viber

Rezervišite kartu preko društvenih mreža!

Pišite nam na našoj Facebook ili Instagram stranici

UOPŠTE NIJE SMEŠNO

Sumnjivo lice je komad o vlasti, o želji za vlašću, ali i strahom od nje; o potrebi da te onaj ko je na vlasti voli, što dovodi do korupcije i cenzure. Ovo je takođe komad o komunikaciji unutar državnog aparata i činovnicima, koji nisu servis građana, već rade za sebe, smatrajući da su im pozicije u državnoj službi zagarantovane. U Srbiji se veruje da je vlast, lično vlasništvo, sa kojim svako radi šta želi i to je osnovni mehanizam po kome društvo funkcioniše. Sve su to teme koje su u našoj zemlji aktuelne već sto trideset godina, a novo pitanje koje postavljamo jeste pitanje medija, odnosno: vođenja države kroz medije.

Vojislav Arsić, reditelj

(...) Reč je pre svega o strasnom teatarskom eseju koji rekontekstualizuje sam komad vraćajući mu onu britkost i oštrinu koju je imao i u svojoj praizvedbi. (...) Dobro poznate scene smo navikli da vidimo u sasvim drugom ključu te nas ovde šokiraju razotkrivanjem koliko iza lakog Nušićevog humora u stvari stoji jedna mračna vizija ovdašnjeg društva u kom je nasilje jednostavno imanentno. (...) Nekoliko vizuelno upečatljivih, a značenjski preciznih rediteljskih rešenja daju nov podsticaj i ovako izuzetno nadahnutnom ansamblu koji strasno, žestoko i potpuno uvereno "brani" koncept projekta. Reakcija publike je još jedan segment koji ne treba izostaviti, energija predstave koja nalikuje energiji rok koncerta prenosi se u talasima i na gledalište, te publika, očigledno željna ovakve vrste "ventila" uzvraća izvođačima gromoglasnom podrškom. (...) Na kraju treba još jednom podvući, za to što je Nušić naš najsavremeniji pisac njegova genijalnost je samo delimično odgovorna, ostatak krivice je na nama. A kroz ovu predstavu neki mladi ljudi sa punim pravom pitaju zašto je to tako i mora li tako da bude.

Boban Jevtić

Nin
(...) Za ovo treba biti i dovoljno bezobrazan, i dovoljno hrabar, malo lud, a ipak ponajpre zajebano pametan. Nekako osećam da ova predstava dostojno komunicira sa čitavom našom komediografskom tradicijom. Svi ti pokojnici i ožalošćene porodice, pokondirane tikve i ministarke, udadbe, ženidbe, laže i paralaže, Kir Janje, ujka Vase i Viće – stapaju se u jednu, donkihotovsku komediografiju koja je sve ove godine pokušavala da kurtališe srpsko stado. Pa ipak, i nakon svih ovih godina, cela ta komediografska linija ispada blejanje u prazno, blejanje koje je što se više ponavljalo sve više bilo očajničko meketanje nego smejanje. (...) Politički potencijal SL prepoznali su mnogi političari koji su se načičkali na premijeri. Ipak, iako je SL podložno političkim manipulacijama, ono ima svoju logiku – SL je prava opozicija. I to ne nekom političkom režimu. Već nama, svemu onome što smo postali i idiolatriji idiotluka kojoj robujemo. Kultura i umetnost jesu prava opozicija društvu koje ih zanemaruje i državi koja ih finansira na nivou statističke greške. Ovakve predstave treba da postanu platforma za okupljanje novog društva, i u tom smislu ne treba bežati od usmerene suštine ovakve angažovanosti. (...)

Nevena Milojević

Portal Mladi
Izvedbeni tekst Minje Bogavac je već prepoznatljivo direktan, pulsirajući, uznemirujući. Ovaj put on nema trenutka predaha koga i ne treba imati jer „pozorište“ postavlja pitanja i brehtijanski podučava ne samo publiku, već i glumce (Zoran Pajić, Jelena Bogavac, Isidora Simijonović, Predrag Vasić, Marko Panajotović, Đorđe Živadinović Grgur, Uroš Novović, Aleksandar Jovanović i Aleksandar Vučković). Osvešćenost, namera i ukazivanja ogleda se u svakoj njihovoj gesti i reči. Izvedbeni tekst Minje Bogavac i režija Vojkana Arsića promišljaju svakog od likova drame prenoseći ga u aktere sadašnjeg trenutka. Promišljajuči klišee, tabue i konstrukte društva otvoreno se govori o pruduktima medijskog mehanizma koje čine spektal i unutar njih životni privid.

Ana Isaković

Kontra Press

Rezerviši preko telefona!

0603008886

Poziv | SMS | Viber

REFLEKTOR TEATAR. Mi smo pozorište koje pod reflektor stavlja teme koje društvo gura u mrak!