Tek kasnije sam shvatila – predstava mimikrijski prati žudnju, a to osećanje je, pored svog intenziteta koji je luda vožnja ove predstave, ipak ljubavno – beznadežno i nesavladivo. Ako se ispuni, onda nije dostojna svog imena. Prava žudnja se nikad ne dokrajči.

Nevena Milojević

Portal Mladi
Mislim da Sara Kejn može samo tako da se igra. Intimno i lično, na svoj način. Ona je previše osobena, dinamična i intenzivna da bi se imitirala. A dovoljno elementarna da bi svakome bila draga i bliska.

Nevena Milojević

Portal Mladi
I sama kiša koja je dobovala uporno kao stara strepnja, postala je scenski aparat, sjajan auditivni faktor. Skoro bih se ponadala da ju je režiser prizvao, i tako bih potvrdila svoje slutnje da je ceo događaj (jer svaka predstava je jedinstveni događaj) vođen nečijom suludo rafiniranom, paganskom rukom. Ipak predstava govori o jednoj mitološkoj opsesiji. Kiša doprinosi fatalističkom karakteru njihovih rečenica.

Nevena Milojević

Portal Mladi
Žudnja možda pati u nekim trenucima od manjka tempa i ritma, koje nadomešćuje muzika i svetlost, jako dobro korišćena. Njena poetska snaga dolazi do gledaoca tako što on gleda jednu sliku, jedne mladosti, jedne generacije koja se bori i ne odustaje od ljubavi. Ta poetska snaga od scenskog čitanja pravi magiju.

Jelena Paligorić

Nedeljnik
Žudnja je predstava o ljubavi, detinjstvu i pozorištu, nežnosti i padanju na onaj džinovski jastuk koji je deo scenografije.

Jelena Paligorić

Nedeljnik
Predstava je neverovatan vizuelni i auditivni doživljaj – a oba segmenta funkcionišu zasebno. Kada nisam mogla dobro da pratim scenu, prepuštala sam se glasu koji me je zavodljivo mamio Sarinim rečenicama.

Nevena Milojević

Portal Mladi

Produkcija: KPGT, Reflektor teatar i KC Grad

Inspirisano žudnjom Sare Kejn i Sarom Kejn

Predstava «Žudnja» nastala je kao direktan odgovor na potrebu. Potebu autora. Potrebu zajednice. Potrebu pozorišta. Sadržaj predstave nastao je dekomponovanjem i ponovnim komponovanjem osnovnog teksta, dok autori predstave stoje pred vama i sa vama dele svoje sadržaje: poetske, ispovedne i lične, referušići se na komad «Žudnja», ali i na druge Sarine drame i njenu biografiju.

Sara Kejn, savremena engleska dramaturškinja, preminula je nakon dva uzastopna pokušaja samoubistva, sa samo 28 godina. Njene drame su svedočanstvo o duhovnoj praznini čoveka, o tragediji empatije u kapitalističkom svetu i izmenjenim vrednostima koje nam sistem nalaže. Biografija Sare Kejn je poput biografija tragičnih rok velikana. Za 28 godina života napisala je pet drama zbog kojih su je isprva osporavali i vređali, da bi je kasnije svrstali među najvažnije autore s kraja 20. veka. Za njeno dramsko stvaralaštvo, vezuju se epiteti: brutalizam, surovost, zastrašujuće do usijanja, ekstremne emocije... Pisci njenih biografija kažu da nikad nije postala pesnikinja. Publika u njenim dramama prepoznaje poeziju. Iako njeni komadi predstavljaju prekretnicu u angažovanom savremenom pozorištu, javnost je često, malograđanski, više zainteresovana za njen lični život ispunjen razočaranjem, depresijom i samoubistvom, nego za anarhiju duše o kojoj je pisala.

Preslikavajući medijski senzacionalizam na pozorište, Sara Kejn prikazuje trivijalnog, otupelog čoveka koga još jedino smrt može da uzbudi. O tome piše Sara Kejn, autentično, šekspirovskim jezikom, izazivajući kod pojedinaca u publici teško dostižnu katarzu.

«Žudnja» je prvi put izvedena 1998. godine u Edinburgu. Tekst je u početku predstavljen pod autorskim pseudonimom Marie Kelvedon. Sara je koristila pseudonim kako bi se izbegla uticaj svoje reputacije vezane za nasilje iz predhodnih drama.

Koncept i režija: Vojislav Arsić

Umetnička savetnica: Milena Bogavac

Ko-autori i izvođači: Đorđe Živadinović Grgur, Jovan Zdravković, Marko Panajotović i Uroš Novović

Montaža zvuka i orginalna muzika: Ivan Mirković Bambi (Marko Nastić – Ljubav)

Produkcija: Maja Josić, Aneta Goranović i Jovana Janjić

PR i protokol: Marina Ugrinić i Aleksandra Babić

Dizajn: Sanja Drakulić

Priprema za štampu: Marko Zuber

Fotografije: Jelena Janković

Video: Ivan Stojiljković

Majstor tona i svetla: Slobodan Lazarević

Produkcija: KPGT i Centar E8

Podrška: Four dots, Eurofoam

Tehnička podrška: Production Pool

Produkcija: Reflektor teatar, KPGT i KC grad

Zahvaljujemo se Vlatku Iliću i Borutu Šeparoviću što su sa engleskog na naš jezik preveli Sarin orginalni tekst «Crave». Hvala Marku Berkešu na inspirativnim razgovorima o izgledu scene.

«Žudnja» je predstava o ljubavi, ali onoj pravoj pokretačkoj ljubavi koju niko i ništa ne može da zaustavi. Ni zid, ni bodljikava žica. Ljubav je žudnja i žudnja je ljubav, prema životu, osobama, vrednostima i idealima u današnjem i sutrašnjem surovom svetu. «Žudnja» je ljubav puna borbe koja pobeđuje samo ako je pretvorimo u izvor snage, kreativnosti, rasta i mentalne budnosti. To je stanje kada su naši neuroni, više nego u bilo kojem drugom slučaju, slobodni za spajanje na nove i drugačije načine.

Autori i izvođači u predstavi «Žudnja» su kao neuroni koji svakim svojim sastavljanjem i rastavljanjem donose na scenu nove emocije. Intimne, iskrene i tačne.

Predstava «Žudnja» je demonstracija ljubavi za životom. Jer, samo nas ljubav može spasiti, a ljubav nas je i uništila.

Vojislav Arsić